Preparem una activitat per a Bee-Bot! I altres jocs...

Hola! Com esteu? 😀

Durant aquesta última setmana hem fet moltes coses... esteu preparats per a saber-ne sobre açò? Ja vos adelante que tot té a veure amb la programació en infantil.

I és que, recordem: la programació és un recurs molt interessant per a desenvolupar el pensament computacional amb els xiquets i xiquetes menuts. En aquest cas, l'hem emprada com a codificació de seqüències, tant en la classe de #MI1855 del dimarts com en la del dijous.


Foto de stem.T4L en Unsplash

Però parlem sobre el dimarts. Què vam fer?

A través de dues pàgines, Hora del Código i Coding for Carrots vam aprendre a programar de dues maneres diferents: en el primer cas, vam crear el nostre propi joc a través d'aprendre a fer comandes (punxa ací si vols jugar al que he creat jo! Espere que t'agrade 😁); i en el segon cas, vam haver de resoldre, a partir de comandes, un trencaclosques en què el conill (animal que podíem controlar) havia d'aconseguir menjar-se totes les safanòries. Aquest últim és prou adequat per a jugar a l'escola (això sí, només en els primers nivells, doncs a mesura que augmentem de dificultat es va complicant la cosa). Tanmateix, el primer recurs és el meu preferit. Pots elegir qualsevol joc, resoldre'l i després crear la teua versió! El recomane molt.


Licencia de Creative Commons

(Com veieu, encara que vaig completar tots els nivells, en els tres últims no vaig aconseguir trobar la forma de resoldre'ls amb els menor nombre de moviments possible).

Per contra, en la classe del dijous, el meu grup i jo vam dissenyar una activitat per a Bee-Bot, per a treballar la igualtat de gènere amb xiquets i xiquetes del segon cicle d'Infantil. Com mencionàvem en una entrada anterior, encara existeix una gran desigualtat entre els nens i les nenes en les matèries STEAM, (clica ací si no has llegit l'entrada Xiquetes i STEM), i és responsabilitat nostra frenar-la. Així doncs, hem creat una activitat de robòtica que inclou objectius, competències, el propi desenvolupament de l'activitat, materials addicionals i com ho avaluaríem posteriorment. Aquesta tracta de programar al Bee-bot alhora que l'alumnat descobreix figures femenines importants probablement oblidades en la història.

Reflexionant sobre la realització d'aquesta activitat, he de dir que al principi no ha sigut gens fàcil: no estem acostumats a preparar un exercici de robòtica (només en vam realitzar un, en l'assignatura de matemàtiques de l'any passat, i va estar una mica complicat), a més de que pense amb fermesa que aquesta competència no s'ensenya massa bé en el grau universitari. Al llarg de 4 anys de carrera, només hem tingut dues assignatures que ens han ensenyat a programar (una d'elles és aquesta), per la qual cosa, no ens trobem massa endinsats en aquest món. Tanmateix, com a futurs docents, hem d'implementar aquest tipus de pràctiques en la nostra futura aula, doncs la programació, com ja sabeu, ajuda a desenvolupar el pensament computacional, i açò és quelcom que ha d'estar present en l'educació dels infants.

Després de tot, he de dir que la creació d'aquesta activitat ha estat enriquidora: no només hem treballat en equip per a realitzar-la, sinó que després, de segur que podem portar-la a terme en un àmbit real, ja siga en pràctiques o en el nostre treball. Estic contenta i agraïda d'haver tingut l'oportunitat de treballar la programació, perquè no m'haguera agradat gens arribar a una escola sense saber-ne res sobre el tema.

I vosaltres, què penseu? Creieu que és important treballar el pensament computacional a l'aula? Implementarieu aquest tipus de pràctiques? I... quines estratègies teniu pensades per a incrementar l'interès de les xiquetes en les matèries STEAM?

Vos llig als comentaris! Fins la pròxima entrada!






REFERÈNCIES:

Google, (2017). Coding for Carrots. Google. https://www.google.com/logos/2017/logo17/logo17.html?hl=ca 

Microsoft, (2022). Hora del código. Aws. https://hourofcode.com/es/learn

Comentaris

Entrades populars