Preparem una activitat per a Bee-Bot! I altres jocs...
Hola! Com esteu? 😀
Durant aquesta última setmana hem fet moltes coses... esteu preparats per a saber-ne sobre açò? Ja vos adelante que tot té a veure amb la programació en infantil.
I és que, recordem: la programació és un recurs molt interessant per a desenvolupar el pensament computacional amb els xiquets i xiquetes menuts. En aquest cas, l'hem emprada com a codificació de seqüències, tant en la classe de #MI1855 del dimarts com en la del dijous.
Foto de stem.T4L en Unsplash |
Però parlem sobre el dimarts. Què vam fer?
A través de dues pàgines, Hora del Código i Coding for Carrots vam aprendre a programar de dues maneres diferents: en el primer cas, vam crear el nostre propi joc a través d'aprendre a fer comandes (punxa ací si vols jugar al que he creat jo! Espere que t'agrade 😁); i en el segon cas, vam haver de resoldre, a partir de comandes, un trencaclosques en què el conill (animal que podíem controlar) havia d'aconseguir menjar-se totes les safanòries. Aquest últim és prou adequat per a jugar a l'escola (això sí, només en els primers nivells, doncs a mesura que augmentem de dificultat es va complicant la cosa). Tanmateix, el primer recurs és el meu preferit. Pots elegir qualsevol joc, resoldre'l i després crear la teua versió! El recomane molt.
Joc creat by Mariola Garcia Salvador is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional License. |
Per contra, en la classe del dijous, el meu grup i jo vam dissenyar una activitat per a Bee-Bot, per a treballar la igualtat de gènere amb xiquets i xiquetes del segon cicle d'Infantil. Com mencionàvem en una entrada anterior, encara existeix una gran desigualtat entre els nens i les nenes en les matèries STEAM, (clica ací si no has llegit l'entrada Xiquetes i STEM), i és responsabilitat nostra frenar-la. Així doncs, hem creat una activitat de robòtica que inclou objectius, competències, el propi desenvolupament de l'activitat, materials addicionals i com ho avaluaríem posteriorment. Aquesta tracta de programar al Bee-bot alhora que l'alumnat descobreix figures femenines importants probablement oblidades en la història.
Reflexionant sobre la realització d'aquesta activitat, he de dir que al principi no ha sigut gens fàcil: no estem acostumats a preparar un exercici de robòtica (només en vam realitzar un, en l'assignatura de matemàtiques de l'any passat, i va estar una mica complicat), a més de que pense amb fermesa que aquesta competència no s'ensenya massa bé en el grau universitari. Al llarg de 4 anys de carrera, només hem tingut dues assignatures que ens han ensenyat a programar (una d'elles és aquesta), per la qual cosa, no ens trobem massa endinsats en aquest món. Tanmateix, com a futurs docents, hem d'implementar aquest tipus de pràctiques en la nostra futura aula, doncs la programació, com ja sabeu, ajuda a desenvolupar el pensament computacional, i açò és quelcom que ha d'estar present en l'educació dels infants.
Després de tot, he de dir que la creació d'aquesta activitat ha estat enriquidora: no només hem treballat en equip per a realitzar-la, sinó que després, de segur que podem portar-la a terme en un àmbit real, ja siga en pràctiques o en el nostre treball. Estic contenta i agraïda d'haver tingut l'oportunitat de treballar la programació, perquè no m'haguera agradat gens arribar a una escola sense saber-ne res sobre el tema.
I vosaltres, què penseu? Creieu que és important treballar el pensament computacional a l'aula? Implementarieu aquest tipus de pràctiques? I... quines estratègies teniu pensades per a incrementar l'interès de les xiquetes en les matèries STEAM?
Vos llig als comentaris! Fins la pròxima entrada!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada