Miren ens visita!

Hola! Què tal esteu? 😙

El passat dilluns 24 d'octubre, en l'assignatura MI1855, vam rebre la visita de Miren, una mestra de Castelló prou reconeguda pel seu blog, que empra com a diari educatiu on registra tot allò que va fent a la seua aula des de fa més de 10 anys. Si vos interessa, ací vos deixe l'enllaç per a que pugueu donar-li una ullada.

La xarrada va ser molt interessant: ens va parlar de robòtica, (això és, dels robots de programació que empra en classe amb el seu alumnat), ensenyant-nos exemples com el Bee-bot (que ja el coneixíem), el Robot Mouse, el Blue Bot, el Next 2.0 o Coko. Cal dir que ens va recalcar que no hem de deixar a l'alumnat sol amb els robots, (a no ser que ja estiguen entrenats i sàpiguen programar pel seu compte en petit grup, als 5 anys), doncs no són joguets i poden trencar-los. També ens va mostrar alguns panells i com funciona cadascun d'ells.


Foto de Andy Kelly en Unsplash

A banda de tot açò, quelcom que em va sorprendre prou, va ser que ens explicara que treballa també amb realitat augmentada. Amb l'ajuda de la seua tableta i alguns codis QR, van aparèixer moltes figures que, sorprenentment, també són personalitzables. És evident que als xiquets i les xiquetes els encanten aquest tipus de coses i els motiven per a anar a l'escola. També vam parlar d'apps de programació com Scratch, Code Karts o Tynker.

La xarrada no va poder anar més enllà degut al poc de temps del que disposàvem, però inclús li va donar temps a ensenyar-nos com treballa a l'aula a través d'una entrada del seu blog. Ens va mostrar una activitat de motivació de la tardor, a partir de la qual, els xiquets i xiquetes eren partícips del descobriment d'aquesta estació a través de divertides tasques que els feien descobrir algun aspecte sobre la unitat didàctica. Va estar increïble. I és que, Miren ens va explicar que la unitat durava tot l'any escolar, però degut a la pandèmia, va començar amb la tardor en setembre del nivell 3 anys i va haver de continuar amb la primavera en març dels xiquets i xiquetes que ja es trobaven en el nivell 4 anys. 


Foto de Arthur Lambillotte en Unsplash

En definitiva, tindre a mestres tan implicats amb la innovació tecnològica que porten aquest tipus d'activitats en escoles de la Comunitat Valenciana, almenys a mi, em fa sentir acompanyada i motivada per a implementar aquest tipus de pràctiques en la meua futura classe. Trobar-nos tots sols davant d'aquest tipus d'iniciatives ens fa tirar-nos enrere, però hem de confiar en el procés de que realment podem portar-ho a terme i tractar de coordinar-nos amb altres mestres per a que tot siga més senzill. 

A continuació adjunte un vídeo que m'ha semblat molt interessant, on es veu com treballa una classe d'infantil amb la programació d'un robot:


I això seria tot per l'entrada d'avui! Vos ha agradat? Creieu que hi hauria d'haver més gent com Miren que compartisca les seues experiències com a mestra implicada en la tecnologia? Vos llig als comentaris! 😄




REFERÈNCIES:

Compañía de María Valladolid. (2019). Colegio Compañía de María Valladolid: Robótica Makedo Infantil. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=r6uN5KldGpY

Lucas, M. (2022). La clase de Miren. Blogger. http://laclasedemiren.blogspot.com/


Comentaris

Entrades populars