Tecnologia. Avantatge i necessitat
Comence l'entrada amb un xicotet vídeo d'autocreació que convida a la reflexió.
Vivim en un món encapsulat en la tecnologia. Puges al tren i t'extranya veure ulls que no miren cap avall. Els que miren per la finestra, tenen en les orelles auriculars que els aïllen de la realitat en què vivim.
Després, arribes a la universitat. Algú es xoca contra un pilar perquè deixar la conversació de Whatsapp tan important en què està involucrat per a mirar amunt és quelcom que ni tan sols es planteja. Saludes als teus companys, però ràpidament entres al correu electrònic, per si tens alguna nova notificació.
I així fins que és l'hora de dormir.
Eixe és el nostre dia a dia. Un dia a dia que no intentem canviar, perquè és còmode, perquè ens connecta sense estar físicament presents, perquè ens permet saber-ho tot a través d'un simple click.
Les xarxes socials ens ofegen. I no estic dient que estiga en contra d'elles! De fet, jo les utilitze molt més del que hauria d'utilitzar-les. Pense amb fermesa que són una ferramenta indispensable per al món que ens aguarda en un futur no molt llunyà. M'atreviria a dir que ja són indispensables en la realitat d'avui en dia.
Però, clar... tot està bé en la seua mesura.
El fet de poder incorporar la tecnologia a l'escola està genial (intentant no presentar-la com la necessitat indispensable que suposa per a la majoria d'adults en veritat). A través de recursos increíbles, activitats innovadores i la pràctica com ensenyament, podem anar formant a futures generacions que hauran de conviure amb la tecnologia en el futur. Una sana educació tecnològica no només és interessant, sinó que és quasi que indispensable. «Como en todas las organizaciones, en la universidad nos encontramos con una parte del colectivo que es pro-tecnología, otra parte que es tecnofóbica, y con una gran mayoría que intenta aprender lo bueno que les pueden aportar las TIC», (Esteve, F i Gisbert, M, 2011). Potser jo m'enquadraria en el tercer grup de persones.
I és que, com a docents, hem de ser capaços d'ensenyar als nostres xiquets i xiquetes a adaptar-se al món digital en què viuran en un futur. És cosa nostra, perquè la seua educació està en les nostres mans.
Finalment, m'agradaria tancar aquesta entrada amb la següent cita:
«El rápido avance tecnológico de nuestra sociedad exige a su vez nuevas formas de enfrentarnos a ella, nuevas formas de abordar los problemas, y nuevas formas de comprenderlos», (Esteve, F i Gisbert, M, 2011).
Foto de Rodion Kutsaev en Unsplash
REFERÈNCIES:
Esteve, F. & Gisbert, M. (2011). El nuevo paradigma de aprendizaje y las nuevas tecnologías. Revista de Docencia Universitaria, 9 (3) p. (55-73).




Comentaris
Publica un comentari a l'entrada